Ano de escolaridade: |
|
Disciplina/área curricular: |
|
Domínio/Tema: |
|
|
Prova/Ano escolar: |
|
|
Palavras-chave: |
|
Apresentação do Item (Clique aqui para aceder à prova em PDF): |
Part B – Leitura Item 8. 8.1 Read the following paragraph. Three sentences have been removed from it. From the sentences 1) to 5), choose the one which fits each gap a) to c). Two of the sentences do not apply. Write only the letters and the numbers.
My Eco Diver programme was a memorable experience. _____a)_____ My objectives during this volunteer programme were to learn and contribute to coral conservation work and to get better at scuba diving. _____b)_____ I really had a wonderful time and learnt so much about coral reefs and tropical fish. _____c)_____ It was absolutely incredible and a really rewarding experience which gave me a fresh perspective on life.
1) That’s exactly what I accomplished during this amazing holiday. 2) What’s more, I gained confidence and made lots of good friends. 3) Maybe this was because it was my first volunteer job abroad in coral conservation. 4) There you can visit various dive sites, each with its own unique qualities. 5) However, I was also worried about what I could find in the reef.
|
Características do Item | ||
Tipologia: |
|
|
Formato: |
|
|
Tipo de suportes: |
|
|
Nível de complexidade cognitiva: |
|
Dados estatísticos | |||
Percentagem de acerto: |
|
||
Grau de dificuldade: |
|
Objetivos do item: o que se pretende avaliar e sua relação com as AE e o PA | |
|
Critérios de classificação (Clique aqui para aceder aos critérios de classificação em PDF): | |
|
Exemplos de didáticas e situações de aprendizagem a que os alunos poderiam ser sujeitos para responder corretamente ao item: | |
|
* Complexidade não é sinónimo de Dificuldade.
A complexidade tem a ver com o processo cognitivo que é requerido para a realização da tarefa ou do item de avaliação. É definida antes e durante o processo de construção da tarefa ou do item.
A dificuldade pode e deve ser estimada, mas só é possível determinar com exatidão depois da aplicação do instrumento/tarefa, através dos resultados obtidos.